
מגדל עזריאלי בת"א
קרדיט: Tanya Keisha / Shutterstock.com
עם מהפכת המעבר למובייל לפני כעשור, הרגלי צריכת התוכן בעולם השתנו באופן קיצוני.
הזירה הדיגיטלית החלה להחליף את הפיזית – מפעלי חיים שלמים ספגו מכה אנושה ואחרים קמו, הלכו וצמחו, פיתחו תעשיות חדשות, מקצועות חדשים וכלכלה חדשה שכתבה מחדש את חוקי המשחק – חוקים שהפכו להיות נכונים גם בעולמות הסחר והפרסום:
הכל פרסונלי, הכל מדיד. נקודות המגע עם הצרכן התרחבו והחלו להשתלב הרבה יותר בתוך שגרות היום-יום השונות של כל צרכן וצרכנית.
אפשר לייחס את הריברנדינג ש-FB עברה לאחרונה לרעשים רגולטוריים. בכל זאת, זה לא כל כך נעים לעמוד מול הסנאט ולמתוח את החוק עד לקצה גבול היכולת עם תשובות מעורפלות לשאלות שהתשובה עליהן ברורה כשמש לכל בר דעת.
מנקודת מבט אחרת, אפשר לייחס את המעבר ל-Meta למהפכה הכי גדולה שידעה האנושות שמשדרת את המסר: מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR) כבר כאן ממש מעבר לפינה, ומהוות הזדמנות לפתח ולהתפתח לכיוון חדש, כזה שינפץ את הצפיפות שנוצרה במעגל הרשתות החברתיות.
וכאן בדיוק נמצא הפוטנציאל המהפכני: המעבר ל-Metaverse הוא לא עוד חילוף בין מדיות, אלא שילוב מוחשי בין המרחב הפיזי לדיגיטלי.

פילים בספארי
קרדיט: Shutterstock.com
דמיינו לעצמכם איך מהפכה מהסוג הזה הולכת להשפיע על החיים במגוון רחב של ורטיקלים: ברמה המקצועית, מנתחים יוכלו להתאמן על כל סוג של ניתוח בחדר ניתוחים וירטואלי, מכונאים יוכלו לדמות פירוק והרכבה של מכלולים מסובכים ומורכבים מבלי לשחרר אפילו בורג אחד, פגישות עסקיות אסטרטגיות יוכלו להתקיים במרחב וירטואלי שלם מבלי להרגיש בנוכחות הפיזית החסרה, ילדים יוכלו לטייל בספארי באפריקה וללכת לצד אריות, פילים וג'ירפות ואפילו לשבת על הספסל באולד-טראפורד לצד המאמן של מנצ'סטר יונייטד ולראות את המגרש בשידור חי מזווית שכיום בלתי אפשרי לראות, אלא אם אתם כריסטיאנו רונאלדו.

איצטדיון אולד-טראפורד במנצ'סטר
קרדיט: Najmi Arif / Shutterstock.com
אמנם בטווח הזמן הקצר המעבר ל-Metaverse לא ישפיע על דרכי השימוש המרקטיאליים ב-FB ובכלל על עולם המדיה, אבל לא מדובר על מהלך בלעדי ל-FB, אלא נקודת ציון משמעותית עבור כל עולם השיווק, אשר יחבר, כאמור, בטווח הזמן הארוך בין המרחב הפיזי למרחב הוירטואלי.

רופא מנתח
קרדיט: Shutterstock.com
תארו לעצמכם איך החיבור יכול להשפיע למשל על תהליך קבלת ההחלטות בבחירת רכב חדש או סגירת חופשת חלומות בריזורט במאלדיביים. האפשרויות שייפתחו עבור המשווקים הן בלתי נגמרות, החל מהעברת החוויה הטכנולוגית בתוך הרכב ועד לאיך רואים ושומעים את האוקיינוס מהמרפסת של החדר.

חווית נהיגה ברכב
קרדיט: Shutterstock.com
בסופו של דבר יווצר חיבור בין מגוון רחב של דטאות עמוקות ואיכותיות על הרגלי התנהגות צרכניים ויחבר אליהן תכנים והצעות ערך בתוך העולם החי של כולנו.
אז איך זה ישפיע על עולם הפרסום?
פרסונליזציה היא לא ערך חדש לאף מפרסם. כבר היום אנחנו יכולים לראות מפרסמים שונים על אותו מסך מסביב למגרש כדורגל בשידור חי והצעות ערך מיוחדות ואישיות בדיגיטל.
אבל איך מרגיש לכם לדמיין את עצמכם חוצים את מעבר החציה בצומת השלום בשעת צוהריים מוקדמת, בדיוק מתי שאתם חושבים על ארוחת הצהריים שלכם, ורואים לנגד עיניכם המבורגר על המגדל העגול בעזריאלי או אולי בכלל בקבוק יין מפורסם על אותו מגדל בדיוק, רק כי אתם חובבי הז'אנר ומזמינים את היין שלכם בדרך כלל בימי שלישי.
איך ירגיש לכם לתכנן את עיצוב הדירה שלכם מחדש מבלי לצאת מהבית אפילו עם סנטימטר אחד של סרט מדידה? ואולי בכלל תרצו לחוות אווירה של מסעדת בוקרים באריזונה כשבסך הכל צליתם Denver-cut של מותג בשרים מקומי מוביל על הגריל במרפסת?

מגדל עזריאלי בת"א
קרדיט: Tanya Keisha /Shutterstock.com
האפשרויות בלתי נגמרות וככל שהמעבר יאומץ (קודם ע"י משתמשים ורק אחר כך ע"י מפרסמים) בסקייל גבוה נוכל להתחיל ולראות איך נראית המהפכה הכי גדולה בתולדות האנושות.
מארק צוקרברג הכריז שאנחנו נמצאים בפתחו של פרק חדש של האינטרנט, בו נוכל לעשות כמעט את כל מה שאנחנו מדמיינים. כמובן שלכל החלומות והדמיון ייקח עוד זמן כדי לצאת הפועל.
אנחנו חיים במציאות בה הטכנולוגיה והקידמה היא המנוע שדוחף את העולם להתאים את עצמו אליה, ולכן כדאי להגיע למאני-טיים מוכנים, מעודכנים ולא פחות חשוב – ראשונים.