הסופרבול ה-56: המספרים והסיפורים מאחורי המוזיקה והפרסומות

הסופרבול ה-56 הוא אירוע המדיה הגדול בעולם שמקפיד לספק לנו בכל שנה אירועים מכוננים בגזרה הספורטיבית, המוזיקלית והשיווקית.

השנה, לצד ניצחון של מרגש של לוס אנג'לס RAMS המקומית קיבלנו את ד"ר דרה, סנופ דוג, 50 סנט, מרי ג'יי בליינג', קנדריק למאר ואמינם (מלווה באנדרסון פאק על התופים) במופע המחצית אולי הטוב ביותר שידע הסופרבול – Sraight Outta Compton, עם הומאז' לקליפים המקוריים של להיטי הענק בהפקת ענק בשווי של מעל ל-13 מיליון דולר.

כמה כסף קיבל כל אומן אתם שואלים? 

התשובה היא 0$.

הסופרבול
קרדיט: Shutterstock.com

ה-NFL מודעת לעוצמה האדירה ולתהודה העולמית שהסופרבול מקבל במדיה ולכן הגדירה לעצמה שהאומנים שמופיעים במחצית לא מתוגמלים בכסף. יתרה מכך, חלק מהאומנים אפילו משקיעים עוד כסף ביוזמתם להפקת המופע.

אל תדאגו לאומנים, הם נהנים מנסיקה אדירה במכירות באופן גורף בכל הפלטפורמות שהם פעילים בהן.

ולא רק מוזיקאים מרוויחים מהאירוע האדיר הזה – הסופרבול הוא הבמה הגדולה ביותר בעולם למפרסמים. השנה שווי 30 שניות זמן אוויר הגיע עד ל-7 מיליון דולר, הגבוה ביותר בהיסטוריה. בין בין המפרסמים שהובילו השנה את הסופרבול הופיעו כמו תמיד יצרני רכב, חברות משקאות ומזון מהיר, שירותי משלוחים, מובייל ומדיה ועוד.

NFL
קרדיט: Shutterstock.com

ביקשנו מעמרי שי, קופירייטר ביהושע\TBWA לנתח 2 מתוך מבול הפרסומות שכיכבו בסופרבול:

בשנה האחרונה הספקנו לראות את מאט דיימון מנסה למכור לנו ביטקוין ממאדים, ואחריו צונאמי של פרסומות קריפטו, מדוברות פחות או יותר, מוזרות פחות או יותר ואמינות פחות או… כן.

אז בניגוד מוחלט אליהן יש את פרסומת הסופרבול של eToro.

במבט ראשון היא נראית נכונה, אולי נכונה מידי, נקייה עד סתמית, עם תעופה כאנלוגיה לאופוריה של משקיע שמחזיק במטבע שנוסק, אבל מהר מאוד מסתבר שהעיקר כאן הוא לא מה שרואים והפיצוח כאן הוא בכלל השיר – שימוש חכם בקלאסיקה, הקורצת ל-To the Moon, משפט המוכר לכל מי שאי פעם צלל לעולם הביטקוין ודומיו, המתייחס לנסיקה, להגשמת החלום.

זה מה שקנה אותי בה, וזה מה שכנראה גם הרגיש הצוות, הישראלי ברובו, שהגשים חלום של לא מעט פרסומאים, והגיע לסופרבול.

אבל יש שיגידו שפרסומת טובה היא כזו שבאמת באמת מזיזה בך משהו… ופה הפרסומת של שברולט סילברדו חילקה את הקהל: חלק תהו למה זו בכלל פרסומת, הרי אין סיבה לדקה שלמה מהשיר הנישתי הזה. אבל השאר? כל שערה בגופם סמרה כשהבינו שהעזו ונגעו פה בפתיח "הסופרנוס" ונהגו בו ביראת הקודש המגיעה לו, כי למרות שגנדולפיני כבר נפטר – טוני סופרנו יחיה לנצח.

אז היום זו "הבת שלו" שמאחורי ההגה, בשחזור נאמן למקור ברמה מפחידה, עם שינויים מודעים לתקופה ולמוצר. הבולטים היו הסיגר המיתולוגי שהפך לסוכריה, הנהג שהפך לנהגת והרכב העצום שגמע בנזין ונשמות, עכשיו פועל בכלל על חשמל ומחבק עצים. שברולט מבטיחים רכב מדור חדש, לדור חדש, וסיפקו. עם פרסומת שנתנה סוף סוף מעין סיום מנחם לסדרה עצמה, עם חיבוק ענק לצרכן, לדור חדש של צופי HBO, ולכיס שלהם.

צפו בפרסומות הסופרבול המרכזיות:

רכבי GM עם פרסומת בכיכובו של מייק מאיירס כדר' איוול מאוסטין פאוורס

סקרלט ג'והנסון וקולין ג'וסט בפרסומת לאלכסה של אמזון

מטה (פייסבוק) עם פרסומת לקידום המטאוורס

ארנולד שוורצנגר כזאוס בפרסומת של BMW

לארי דיוויד בפרסומת לFTX (חברת קריפטו)

איחוד של סקראבס בפרסומת של T-Mobile

מילה קוניס ודמי מור בפרסומת לAT&T

גווינית' פאלטרו, ג'ניפר קולידג' וטרוור נואה בפרסומות לUber

דולי פרטון בפרסומת לT-Mobile

הפרסומת של קיה