הרקדן האוטומטי

הרבה באז וורדס נזרקו לחלל האוויר בשנים האחרונות בתחום הפרסום, השיווק והמדיה, העיקרית שבהם היא אוטומציה.

אבל מה זה בכלל אומר? איך משתמשים בזה בעולם שלנו? זה בכלל טוב לנו?

אז מהי אוטומציה? כשמה כן היא, להפוך תהליך ידני לאוטומטי ע"י הטמעת תהליכים ממוחשבים ורובוטיים.

כלומר, אם היום דוח נעשה באופן ידני, ע"י אדם שניגש למערכות, מוציא באופן ידני את הנתונים, זהו תהליך שמצריך זמן רב מאותו אדם. בתהליך אוטומציה, המחשב ידע למשוך את המידע באופן אוטומטי ומיידי ולהכניס אותו לדוח בצורה מהירה ויעילה יותר.

התוצאה אולי תהיה זהה, אבל העבודה על הדוח תקטן באופן משמעותי.

אוטומציה מאפשרת לאיש השיווק לא להיות תלוי באנשי הטכנולוגיה

 

אוטומציה מאפשרת לאיש השיווק להתייחס אל קהל האנשים שלו לא כמקשה אחת אלא כעשרות קהלים מאחר והיא מאפשרת באותו זמן של עבודה להתאים מסרים, סיטואציות ומוצרים כמעט אוטומטי לקהלים השונים

shutterstock_391732621 [Converted]-01

קרדיט: Shutterstock.com

איך משתמשים בזה בתחום השיווק והפרסום?

אופן השימוש בתהליכי אוטומציה יכול להשתנות בהתאם לצרכי הארגון, אבל קיימים 3 נקודות מגע עיקריות בין איש השיווק בארגון לבין תהליך האוטומציה:

·         דשבורד – דשבורד הוא כלי פופולרי ונוח לשימוש, המציג סיכום נתונים באופן הנעים לעין ובאופן מיידי.

לכלי זה ניתן לחבר את כל מערכות הפרסום השונות כגון גוגל, פייסבוק, טיקטוק ועוד.

כלים פופלאריים בעולם הדשבורדים הם גוגל דאטה סטודיו, Qlik, ו-Tableau.

·         דוחות יומיים – אחד הכלים החשובים ביותר לאיש שיווק הוא דוח יומי, ע"מ לדעת מה מצבו של המותג/מוצר/אתר שלו.

בתהליכי אוטומציה ניתן לחבר את כל מערכות הפרסום והאנליטיקס לדוח יומי שנשלח באופן אוטומטי.

·         חיווי חוזר ל-CRM ולמערכות פרסום – אחד הכלים הכי חשובים במדידת פעילות היא קבלת חיווי חוזר על פעילות ממומנת ע"מ לבצע אופטימיזציה באופן מיידי וזמין.

קרדיט: Shutterstock.com

וכאן מגיעה השאלה האחרונה, זה טוב לנו בכלל? האם אפשר לסמוך על עבודה של מכונה? האם אנחנו מחסלים מקומות עבודה לטובת רובוטים?

התשובה היא כן, אוטומציה טובה, היא כלי טוב וחשוב לנו.

אוטומציה תביא ליעול תהליכים בארגונים, מה שיאפשר לעובדים לעבוד פחות זמן על אקסלים וחישובים ויותר על אופטימיזציה וניהול נוח ונכון יותר של קמפיין.

האם אפשר לסמוך על עבודה של מכונה? לרוב כן, לפעמים לא, ולכן חשוב שתמיד תהיה בקרת איכות וQA על הנתונים, גם הדשבורד הטוב בעולם לא חף מטעויות ואסור לקחת את הנתונים בו כתורה מסיני.

מערכות אוטומטיות דורשות מעט תחזוקה ולפעמים גורמות לנו לשכוח שהן שם

ועדיין מה שנותן להן את השכל זה הראש האסטרטגי והטקטי שלנו.

 

צריך לוודא שמפעילים אותן ובוחנים ומשתמשים ביכולות האוטומטיות לתקשר עם הקהלים שלנו ולמדוד את התוצאות ולשנות שינויים. כל הזמן

האם זה מחסל מקומות עבודה? כן… ולא.

כמו כל תהליך בשוק העבודה, טכנולוגיות חדשות מחסלות עבודות ישנות, יחד עם זאת, כמו כל שלב באבולוציה של שוק העבודה, כל טכנולוגיה חדשה מביאה איתה מקצועות חדשים, עולמות ידע חדשים והתנהלות חדשה.

עולם האוטומציה יקבל אליו בזרועות פתוחות יותר אנשי QA ובקרת איכות, ואי אפשר לתאר אפילו מה יהיו מקצועות העתיד בעולם האוטומציה.

קרדיט: Shutterstock.com

אוטומציה היא כלי חזק וחשוב כשהיא נעשית בצורה נכונה וחכמה.

עם תכנון נכון, הקמפיינים והפעילויות הממומנות שלנו יהפכו ליותר מצליחות, כשהדאטה שלנו תהיה פרוסה לנו מול העיניים בצורה מיידית ונוחה לשימוש.